öksürük

Servis, otobüs, dolmuş gibi toplu taşıma araçlarının içindeyken; aniden bastıran öksürüklerden nefret ediyorum.

Sürekli bir "öhö, öhö" şeklindeydim zaten. Ki hiç inandırıcı bir öksürük sesi değildi.
Sonra düşündüm ki, tutayım ben bunu. Ne gerek var öksürmeye? Zaten küçük çaplı.
Bekledim, bekledim...
Tam gayet sakin bir şarkı eşliğinde, pencereden dışarı romantik yaparken boğazımdan "vööööğğğğhhhööööö!" şeklinde bir ses çıktı.
Sonra bir başladım öksürmeye, sorma. Bir yandan da hala şoktayım hani.
Çok tuhaf veya iğrenç bir şey yapıyormuşum gibi bakan insanlar, umursamayanlar, yardım etmeye çalışanlar...
Yardım etmeye çalışanlar da "iyi misin de iyi misin" diyip duruyor. İyi gibi mi görünüyorum demek isterdim, eğer konuşabiliyor olsaydım.
Düşündüm de, orda kendi kendime ölseydim daha mutlu olurdum.

O an ben ne yaptım, hatırlamıyorum.
Sanırım camı açmaya çalışmıştım nefes almak için ama başaramamış olmalıyım. Kendime geldiğimde cam kapalıydı.
Bir de ağlamışım sanırım. Gözlerimin altında da bir nem vardı.
Gözyaşını görünce bu kadar şaşırdığımı hatırlamıyorum. Gözlerimden meyve suyu aktığını görseydim de bu kadar şaşırırdım herhalde.

"Tamam, bir şeyim yok" diyerekten oturmaya devam ettim ama artık öksürmeye de korkuyorum.
Yine tutmaya başladım. Arada "hığğğ" şeklinde ufak çaplı öksürüyorum.
Taktım kulaklığı da. Psikolojikman daha mükemmel hissettiğime inandıracağım kendimi.
Mutlu mutlu giderken ikinci büyük öksürük.
"Böhüüü!"

Bunda krize girmedim.
Bir kere öksürdüm sonra hiçbir şey olmamış gibi oturmaya devam ettim.
Bana tuhaf bakan insanlara ben de tuhaf baktım.
İnene kadar da öksürmedim.
Mutluyum.
Ama:
Evde gelsin şöyle krizler ya!


Not: Kendimle övünmeyi sevmem ama bunu söylemek zorundayım blog: hiç çalışmadığım - çünkü çok sonra sanıyordum - sınavda, sınıfta 6. oldum! Ve hayır, sınıf 6 kişi değil.)

7 yorum:

  1. seninki öksürmeden öte bişi olmuş heralde. yazıyı okurken karsı tarafa gıdıp gelmıssın gıbı algıladım

    YanıtlaSil
  2. Evet, biraz öyle oldu. Gözler karardı. Hatta ışığı bile gördüm :P

    YanıtlaSil
  3. bunu ben de yaşamıştım :D
    korkunç oluyo gerçekten, çevreden atılan tuhaf, aşağılayıcı bakışlar; şok olmuş yüzler falan...

    YanıtlaSil
  4. Diğ mi bebeğim?
    Bir daha yaşamamak dilekleriyle... :D

    YanıtlaSil
  5. Adsız9.7.11

    kendimi gördüm çok güldüm yeaa:)

    YanıtlaSil
  6. Böyle bir durumda kendini görmemen pek iyi olurdu aslında :P Neyse, oluyor işte böyle şeyler deliciğim. :)

    YanıtlaSil

Dinliyorum: